HAHAHAHA läs och njuuut Bälinge!

taget från: http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=135,00.html

Väntad slutsegrare i Allianscupen.

Danmarks IF stod som segrare när Allianscupen avslutades under lördags förmiddagen i Diöshallen. Detta efter en final seger med 2-0 mot sensationslaget Bälingetrollen som överraskade både publik och motståndare.

Att Danmarks IF skulle vinna cupen var ju knappast någon överraskning. Man visade i semifinalen mot Gamla Upsala att man är ett par klasser bättre, till och med ganska många klasser bättre. Seger med klara 4-1 som skulle kunna ha varit några mål större om man haft större skärpa i avsluten. Gamla Upsala såg lite rädda ut och kom aldrig in i matchen, man var tvåa på alla bollar och saknade farten. Steget mellan divison 1 och division 2 var tydligt.

Gamla Upsala hade även problem med målskyttet i kvartsfinalen mot Wattholma (div 5). Man ägde bollen och man ägde matchen men en storspelande Wattholma målvakt samt Gamla Upsala spelarnas oförmåga att avsluta kunde ha ställt till det, Wattholma var väldigt nära att kvittera inna GUSK avgjorde.

Danmark avfärdade ett tappert kämpande Vaksala med klara 5-1 i sin kvartsfinal medans Gamlis FF kunde ta en minst sagt turlig seger mot Upsala IF i sin kvart. Segersiffrorna skrevs till 1-0 efter ett självmål, UIF var nära att kvittera flera gånger om men Gamlis lyckades hålla undan.

Bälingetrollen stod för sin första skräll under förmiddagen genom att skicka ut IK Fyris ur cupen redan under kvartsfinalspelet, seger med 6-5 efter straffar där Bälingetrollen visade stor kyla, detta trots underläge både i matchen och under straffskyttet. Bälingetrollen visade ingen som helst respekt för IK Fyris utan kämpade och slet under hela matchen vilket också gav resultat.

Bälingetrollen kunde sedan av bara farten även slå ut Gamlis FF på straffar i semifinalen, samma sak här, underläge i matchen och underläge under straffskyttet. Tjejerna i Bälingetrollen visade inga som helst nerver utan skickade upp var och varannan straff i krysset. Ett rättvist resultat då Gamlis inte alls presterade någon vidare bra fotboll, ängsligt, nervöst och stundtals ganska hafsigt.

Gamla Upsala kunde sedan slå sin farmaklubb Gamlis FF med 1-0 i bronsmatchen samtidigt som Danmark kunde vinna finalen mot Bälingetrollen med 2-0. (Jag såg tyvärr ingen av de matcherna).

Några saker man kan reflektera över...

- Visst var det ett ganska slarvigt och lite klumpigt självmål som Upsala IF gjorde i sin semifinal mot Gamlis FF men jag anser att domarna får ta på sig en del av det, dom hade inte koll på reglerna och skapade en situation av ingenting. En situation som i sin tur skapade en hel del osäkerhet hos både Upsala IFs målvakt och försvarare.

- Danmarks IF sprang över Gamla Upsala i semifinalen, ordentligt. Stundtals så var det utspelning, det gick alldes för fort för Gamla Upsala spelarna och det får mig att undra hur stor skillanden egentligen är mellan ettan och tvåan.

- Bälingetrollen kommer vara ett topplag i sin fyra nästa säsong. Ett tufft spelande lag med en spelidé, inte bara sparka och spring. Att man slår både Fyris och Gamlis tror jag inte är någon tillfällighet.

- Jag gillar Upsala IF, unga, hungriga tjejer som så gärna ville ha in kvitteringen i sin semi mot Gamlis FF, man var nära men ändå inte. Kommer vara med och slåss i toppen av fyran dom också.

- Vaksala gjorde egentligen inget intryck alls i sin enda match mot Danmark, man gjorde så gott man kunde mot övermäktigt motstånd. Jag får en känsla av att det kan bli en tuff säsong för Vaksala i trean men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

- Flera bra målvakter var i farten vilket är kul att se, jag har ju gnällt en del på dammålvakterna då jag tycker att dom blivit sämre generellt, nu gav några av dom svar på tal, bra!

Kvartsfinaler:

Gamlis FF - Upsala IF 1-0
IK Fyris - Bälingetrollen 5-6 (efter straffar)
Danmarks IF - Vaksala SK 5-1
Gamla Upsala SK - Wattholma IF 2-0

Semifinaler:

Gamlis FF - Bälingetrollen 7-8 (efter straffar)
Danmarks IF - Gamla Upsala SK 4-1

Tredjepris:

Gamlis FF - Gamla Upsala SK 0-1

Final:

Bälingetrollen - Danmarks IF 0-2


»Stäng kommentarer  

Håkan svarar
Helt korrekt Andreas, det är mina åsikter och jag som reflekterar. Man får ta det för vad det är. Inomhus cuper är som dom är men Bälingetrollen imponerade, inte bara tur att dom tog sig hela vägen till finalen.
Håkan Karlsson
Svar på tal
Jag hoppas alla som läser Håkans blogg har förståelse för att allt detta är ur Håkans eget perspektiv. I inomhus fotboll kan allt hända och allianscupen lägger ingen vikt på hurvidare en säsong ska gå eller inte. Ja vet inte riktigt hur man kan säga att tex Bälingetrollen kommer ligga högt upp i sin serie pga av en stark men också ganska turlig cup. Många av lagen har fått nya spelare och dom flesta har inte hunnit spelat ihop sig, Vissa av lagen har också egna träningstider i diöshallen vilket ger dom ett stort försprång. Håkan missförstå mig rätt, jag gillar din blogg väldigt mycket och läser den ofta! Ja vet att du ibland poängterar att detta är din åsikt, men ville poängtera min! Inomhus är till för skrällar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0