sjukling (varning för långt inlägg)

Halloj! (alltid samma ångest över hur jag ska starta mitt inlägg)

jag är sjuk, typ, eller ja jag är sjuk. jag har typ fått svininfluensan eller nått. nejdå så allvarligt knaske det inte är men jag har as ont i halsen och feber :(
Jaa då kan man ju alltid undra varför jag inte sover vid det här laget. det är för att jag gick hem tidigare från skolan idag, vilket gjorde att jag var hemma kl 1. sedan från 1 - 5 sov jag, så jaa nu är jag inte så trött. jag missade engelska lektionen som jag hade velat vara med på, det har ryktas om att thailändaren i vår klass skulle hålla en "presentation" om thailand. det hade jag viljat höra ;)^^

Läste på soffes blogg nyss att hon hade varit ute och sprungit. och för första gången på hur länge som helst hade jag typ kunnat betala, för att få ta mig en liten spring tur och bli svettig samtidigt som man är helt kall i halsen och om kinderna. jag har inte svettats eller tränat sen jag sprang den där milen för snart en vecka sen, och helt ärligt känner man sig väldigt ofräsch och tjock när man inte rör på sig. eller inte tjock men uppblåst typ, nån som håller med?

jag har varit väldigt upptagen sen typ förra måndagen, shiit i typ en och en halv vecka nu. jag har haft plugg konstant sedan den dagen. samtidigt som dagarna går hur jälva sakta som helst så går dom ändå ganska fort när man bara pluggar o pluggar o pluggar. grejen är bara att man glömmer bort att tänka på att få frisk luft och att man kanske borde ta en liten prommis med nån polare ibland också! men från och med idag (då jag hade mitt sista prov för veckan, som var i tyska) så är det itne nå mer plugg! nästa prov är på torsdag nästa vecka i Histora. (vem frågade? i know oitressant fakta).

jag kom på en sak idag. att enda sen jag föddes så har jag varit lång, och enda sen jag föddes så har jag skämmts för det! grejen är då den, att typ enda sen jag föddes har jag hela tiden fått höra från andra människor hur avundsjuka dom är och hur snyggt och stilit det är att vara lång. varför sträcker jag då inte bara på mig och är stolt för det? Jag vet att dom "korta" känner  samma sak som mig, att dom hatar att vara korta precis som att jag hatar att vara lång, men det känns som att dom har börjat acceptera sig själva med det och att dom nu helt plötsligt vill vara korta! så varför kan inte jag det? Grejen är den att jag har alltid varit längt i min klass i bälinge och alltid varit längst på fotbollsplan och alltid fått alla frisparkar emot mig. det roliga är nu då att det är annorlunda nu. Jag är inte längre den längsta tjejen i klassen, det finns nog 4 st om jag tänker efter (alltså tjejer) som är längre än mig. (killarna växte ju typ redan om mig i 8:an satt..) iaf dom fyra tjejerna använder högklackat och sträcker på sig och häver fram sin längd på ett fint sätt. helt plötsligt tycker jag att det är skit snyggt att vara lång! :D jag har alltid tyckt att högklackat har varit så jävla snyggt, man får en jätte fin hållning osv. men jag har aldrig, då menar jag aldrig, haft på mig, eller ens ägt ett par högklackat. Det sa bli ändring på det NU! nästa gång som jag är inne i en skoaffär ska jag kolla på ett par högklackade skor och hittar jag ett par ska jag fan köpa dom! och då ska dom inte stå hemma som prydnad, utan dom skall användas! Så, nu kanske jag äntligen har börjat mogna och trivas i den människa som jag faktiskt lever i. (vill även lägga till att jag börjat få ganska många frisparkar med mig, eftersom folk börjar smälla på lika hårt och de flesta är runt min längd)

Nu ska jag ringa och sjukanmäla mig och ta en ipren, sen ska jag läsa lite ur en bok och sen sova lite så att jag blir frisk nångång! Vill först då bara påpeka, lousie kommer nog inte klara sin dag utan mig imorgon, etersom hon tydligen får en daglig dos av mig, det var väl gulligt? <3

Lousie säger: meeen ,jag behöver ju min dagliga dos av johanna österman!

PUSS PÅ ER <3

Kommentarer
Postat av: Louise

KOMSI TILL SKOLIS!!

2009-10-07 @ 23:08:55
Postat av: Anonym

nej du, du är helt seriös där med stilen :)

2009-10-11 @ 23:12:33
URL: http://llovisaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0