söndag

hallå mina små älsklingar!

Kvällen igår blev lyckad! mycket sol, mycket prat, mycket mat och lite alkohol.. alltså som det brukar..eller?

idag har jag inte gjort mycket alls. vaknade upp och såg det otroligt fina och uppiggande vädret.. det är sånna här dagar man vill ha facebook..

iaf imorse när jag gick upp så såg jag ett rådjur stå och beta på baksidan, den typ stog där hur länge som helst typ en timme, sen så såg jag att den hade en liten liten unge som stog och diade. asså den var så liten så man såg bara öronen från gräset (som då inte alls är högt, kanske 30 cm).. sen drog rådjuret och har inte kommit tillbaka på flera timmar så jag gick ut i gräset och gissa vad jag såg... den lilla lilla ungen låg kvar :O den måste typ ha fötts inatt, hur jävla söt och liten som helst.. asså jag ljuger inte om jag säger att den var lika liten som en kanin.. de var typ de sötaste jag har sätt, men grejen är att mamma inte kommit tillbaka än och det ösregnar på den stackars lilla ungen :(

sen har jag pluggat lite....

det var min dag! hörs!

PUUUSSS















Bilderna är tagna från Louise och Sofia! :D

Kommentarer
Postat av: amanda

då får du ju ta hand om rådjursbebisen!

2010-05-23 @ 17:51:43
URL: http://alorentz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0