Tankar tankar och tankar!

NU ska jag ta med er på en resa in i mitt huvud. Det är inte alltid man är välkommen in där, men just idag, just nu så är man det! Vet inte riktigt vart jag ska börja, vill inte skriva värsta depp-inlägget och bara ösa skit men jag får väl försöka hålla en bra och jämn balans!

Denna stund i mitt liv har kanske varit den jobbigaste någonsin. Det känns som alla beslut jag tar i livet just nu kommer påverka mig genom hela mitt liv. Samtidigt som jag måste göra de svåraste valen hittills så försvinner även massor i min närvaro känns det som. Jbe kanske drar till sthlm eller norge. Karin kanske till Norge. Malin till Östersund. Det finns flera men jag tycker detta räcker! det absolut minsta jag vill göra i livet just nu är att plugga så är inte avundsjuk alls. Och Malin som jag knappt träffat på hela sommaren men ändå försvinner kommer bli grymt tomt. fast jag inte träffar henne så ofta så vet jag ju att hon alltid ändå har funnits här i lilla Bälinge. det räcker med ett samtal så kan vi ses på 5 min, men nu.. nu blir det 5 timmar! Jag är självklart glad för alla de som vet vad de ska göra med sina liv, och tycker det gör helt rätt som följer sina hjärtan, men det som gör att min själ inte kan får ro, är att jag själv inte vet vad jag ska göra med mitt liv. Vill jag inte plugga så vill jag jobba och tvärtom.

Ibland ångrar jag att jag inte drog iväg som au pair till USA detta år, och innerst inne vill jag det någongång men vet inte när! jag har inte ens fyllt 20 men ändå känns det ibland som att livet är över! haha fan vad har jag för tankar egentligen? låter helt sjukt, men de tär sant! Känner mig jättegammal. som som allting är fösent!

Så nu över till det roliga. Jag är as taggad på hösten och på att börja träna! när jag sitter här inne i soffan längtar jag efter att ut och springa i kylan med halsduk och röken flyger ur munnen när man andas! Ta ut sig så man nästan spyr! men bara nästan. jag vill ha kräftskiva och bara träffa mina finisar. frågan är när? jag jobbar ju varenda helg så finns ju ingen tid! Jag ska bli en sund och positiv människa och följa mitt hjärta och bestämma helt själv över mitt liv och val! Jag vill skaffa en kattunge som jag kan gosa sönder med , och jag söker varje dag på blocket för att hitta den perfekta! min hund älskar jag bara mer och mer för varje dag som går och idag uppptäckte jag att han har humor och att vi har väldigt kul tillsammns! haha nu måste ni tro att jag blivit psykiskt sjuk och grejen är att jag tror jag har det ibland.

JAg har fått ett super bra erbjudande osm jag inte riktigt kan tacka nej till, och är glad att jag har flera alternativ att välja mellan. men det är en annan historia som jag kanske delar med mig av i nästa inlägg ;)

Imorgon gäller det iaf, då ska jag göra en sak som 1. samlar vuxenpoäng. 2. får mig att börja sova igen på nätterna. ska bli så skönt att få det här överstökat!

Vi hörs! (säkert har in inte orkat läsa hit ner, men det gör inget! för detta inlägg var bara massa skit ändå, insåg jag precis nu)


Kommentarer
Postat av: mallan111

Du är så gullig min vän! Din tid kommer också då du kommer på vad du vill göra, jag lovar dig! Du har hela livet framför dig, det är du som bestämmer när och hur du ska leva det :) Kommer sakna dig däruppe, mer än vad jag trott innan, vem kommer peppa mig nu? Du är bäst, bäst, bäst och välkommen upp till östersund är du alltid!! Puss på dig fina tjej <3

2011-08-18 @ 22:36:52
URL: http://malizz.blogg.se/
Postat av: Evelina

Johanna, det är nästan omöjligt att veta NU vad man vill göra resten av sitt liv. Ta det bara lungt :) Med tiden kommer man att veta det :) Och du, jag blir gärna din träningskompis i höst! Är också galet taggad på att komma igång med träningen :D Ska du ha kort på Friskis?!



Och NU måste vi verkligen ta tag i det här med att SES också. Det blir ju aldrig av annars :(



PUSS

2011-08-19 @ 12:03:10
URL: http://moaevelinas.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0